Bokrecension - Skurken i datorn


Skurken i datorn

Margaret Mahy



"Plötsligt hörde Alvar ljudet av ett ondskefullt skrockande skratt. Han kastade en blick åt sidan. Någon gick med långa kliv bredvid honom - någon underligt skugglik."

Alvar har fått i läxa att skriva en berättelse. Han hittar på att skriva om en figur som han kallar Sigge Skumrask. Alvar blir väldigt förvånad när Sigge plötsligt en dag dyker upp i verkligheten. Finns han eller finns han inte? Sigge vill i alla fall lägga sig i handlingen. Och då blir det rörigt...


Jag vet inte hur många gånger jag har läst den här boken nu. Det är över ett tjugotal iaf. Men det är verkligen en rolig bok, det gör ingen skillnad vilken ålder du är i. Den får mig fortfarande att skratta trots att jag minst sagt kan den utantill vid det här laget. Bra mix av verklighet och fantasi, sättet Alvar uppfattar Sigge som verklig på och pratar med honom stämmer väldigt bra in på hur ett barns syn på verklighetens vs. fantasins världar. Åtminstone enligt min åsikt. Men den är varmt rekommenderad att läsa. Fungerar även utmärkt som god natt-saga att läsa för barnen eller varför inte ge den till den som precis lärt sig läsa. Läs den!


Betyg: *****


Kommentarer
Postat av: mulin

Det var bra betyg och det lät kul (: Jag borde läsa den.

2008-04-16 @ 10:38:34
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: Snöfrid

Mulin:
Brukar iof ge ganska höga betyg... men den här är definitivt värd att läsa så gör det du :)

2008-04-16 @ 13:35:06
Postat av: Noémi

Åh, den här boken har jag nästan glömt, det var så länge sedan jag läste den. Men jag minns att jag tyckte om den! :)

2008-11-16 @ 15:02:05
URL: http://canillion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0