Pocketutbyte..?

Läste på Petras blogg om ett pocketutbyte och tyckte direkt att det lät roligt! Men så finns det ju två problem för mig där. För det första vill jag inte ge bort någon av mina älskade böcker och för det andra så har inte jag sex kompisar som läser böcker... överhuvudtaget. *suck*
Funderar nu på om jag ska försöka få starta något liknande med ett par kompisar där man istället lånar böckerna. Om jag exempelvis lånar ut en bok till person ett så lånar den i sin tur ut en bok till person två o.s.v. Ni förstår säkert hur jag tänker. Gäller bara att jag lyckas övertala några av mina kompisar som faktiskt läser, det blir nog tyvärr bara två max tre personer. Jag har ju förresten mina "regler" när jag lånar ut en bok; Inga hundöron! Inget kladd med pennor, choklad etc.! Inga knäckta ryggar! Inga skrap-/rivsår! Jag vill ha tillbaka boken i samma skick som jag lånade ut den i. Jag har för tillfället bara tre personer som jag frivilligt lånar ut en bok till... börjar misstänka ett smärre problem redan nu. ^^
Men jag skulle verkligen uppskatta att få höra era tankar om denna idé. Är den bra eller dålig? Tror ni det skulle fungera? Alla åsikter är varmt välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0