Bokrecension - Vampyrguden "London"


Vampyrguden - London

Sebastian Rook



Vem är den mystiske mannen ombord på spökskeppet? Jack fylls av fasa vid åsynen av honom. Mannen ger sig av in mot Londons centrum, tätt följd av en svärm fladdermöss. Snart börjar människorna i London dö i en underlig febersjukdom.

Jack lär känna syskonen Ben och Emily som berättar en fantastisk historia för honom. Mannen på skeppet är en ondskefull vampyrgud från Sydamerika. En grupp forskare begick ett ödesdigert misstag när de befriade guden från den förbannelse som hållit honom fängslad i en grotta i över tusen år. Nu har han kommit till England för att återigen bli den mäktiga och fruktade gud han en gång var.

De enda som kan stoppa honom innan det är för sent är Emily, Ben och Jack, men vampyrguden tänker inte låta någon hindra honom...


En thriller för barn/ungdomar.

Boken är rakt igenom spännande och författarens beskrivning av vampyrerna gav mig rysningar. Berättelsen kändes i högsta grad verklig och jag måste erkänna att jag tittade över axeln mer än en gång efteråt.

Jag gillade verkligen författarens sätt att beskriva karaktärerna och deras känslor. De blev levande varelser, inte bara namn i en text.

Om man tycker om spänning eller vampyrer så rekommenderar jag definitivt den här boken. Jag skulle väl inte rekommendera den till nån "för vuxen" person, men självklart kan man läsa den även om man är lite äldre. Själv fyller jag nitton och jag gillar den.


Betyg: *****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0