Bokrecension - Kitty and The Midnight Hour


Kitty and The Midnight Hour

Carrie Vaughn



Kitty Norville is a midnight-shift DJ for a Denver radio station - and a werewolf in the closet. Sick of lame song requests, she accidentally starts "The Midnight Hour", a late-night advice show for the supernaturally disadvantaged.

After desperate vampires, werewolfs, and witches across the country begin calling in to share their woes, her new show is a raging success. But it's Kitty who can use some help. With one sexy werewolf-hunter and a few homicidal undead on her tail, Kitty may have bitten off more than she can chew...


Jag hade lite svårt att bestämma mig för vad jag tyckte om boken. Större delen av den var den helt underbar men samtidigt fick jag ibland känslan av att nåt saknades. Jag vet int vad, men nåt var det och en bra bok ska int ge den känslan.

Men i övrigt var den som sagt mkt bra, det gick knappt att lägga den ifrån sig för det hände hela tiden nåt som gjorde att man blev tvungen att fortsätta läsa för att få reda på hur det skulle gå. Det är en väldigt spännande bok med mkt intriger. Den innehåller även en del erotik, främst i det intima och förvirrande "förhållandet" mellan Kitty och ledaren för varulvsflocken, Carl. Det är int överdrivet eller äckligt på nåt sätt. Jag har i normala fall svårt för att läsa böcker innehållande erotik, men int denna. Det passade in i sammanhanget och gav en större förståelse för saker som skedde.

Det är lätt identifiera sig med Kitty, jag tror alla kan hitta nåt hos henne som stämmer med dem själva. Hon har råkat ut för en del i sitt liv och genom hennes tankar skapar man snabbt förståelse och medlidsamhet för henne.

Boken är ett måste att läsa om man gillar vampyrer, varulvar, intriger o.s.v. Jag rekommenderar den absolut, även om jag int gav den högsta betyg så är den mer än läsvärd och jag kan int vänta te bok två i serien skramlar ner i brevlådan.


Betyg: ****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0