Men suck!

Jag som verkligen tyckte om bokfemman och Malin ska snart sluta med den. *snyft*

Vet att jag int har skrivit nåt de två senaste gångerna nu då men vecka 7 var temat pjäser och den här veckan var temat sorg och jag måste erkänna att jag int vet hur jag överhuvudtaget skulle kunna hitta en fantasybok som passar under nåt av dem. Det är int precis nåt som tillhör fantasy. Fantasy är ju, för det mesta, krig, magi, mer eller mindre romantik och mkt spänning. Pjäser tror jag int det finns några inom genren och sorgliga fantasy får man leta länge efter.

Men om nån därute faktiskt har läst en fantasy under nåt av dessa teman så skriv och tala om det för mig! Jag är verkligen nyfiken på att få läsa den boken/böckerna isf. :)

Som sagt så kunde int jag göra nån bokfemma under dessa teman men det kommer en ny på måndag och jag hoppas verkligen det temat kommer passa bättre.

Jag har förresten funderat lite på om jag skulle hitta på nåt eget sen efter bokfemman så det int bara tar stopp där, det var verkligen en underbar idé. Men det är ju ingenting man fortsätter på när utgivaren har lagt av. Men om ni har idéer eller synpunkter på nåt roligt som jag skulle kunna köra istället så är ni mer än välkomna att dela med er av dessa. Det skulle bara vara roligt!


 

"Jag vill hellre vara fattig i en stuga full med böcker än kung utan lust att läsa"

>Thomas Macanlay<


Kommentarer
Postat av: Åka

Det finns väldigt mycket sorg i Harry Potter (föräldrarna, Sirius, Dumbledore...)

Bröderna Lejonhjärta är given.

Sorg är en väldigt vanlig mänsklig känsla. Fantasylitteraturen är inte så platt att sorg inte förekommer.

2008-02-23 @ 23:53:34
URL: http://annien.wordpress.com
Postat av: Snöfrid

Det har du rätt i, hur kunde jag glömma? *rodnar* Haha, känner sig lite dum när man int kommer på en sån sak... Jaja, det får väl vara för den här gången då. Men tack för påminnelsen. ;)

2008-02-24 @ 09:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0