Brisingr



Äventyret fortsätter!
Boken släpps i USA den 20 september.

Kommentarer
Postat av: Angelika Vaala

Har faktiskt bara läst den första boken, och det var så länge sen så jag kanske måste läsa om den för att kunna fortsätta läsa tvåan och trean..

Kommer inte ens ihåg om jag gillade boken eller inte, hehe ;)

2008-06-18 @ 21:35:48
URL: http://vaala.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Angelika: Haha, det lät inte som något vidare bra omdöme... Själv har jag ärligt talat inte hunnit läsa den än, bara sett filmen. Jag startade i den lite smått men det har inte blivit av att verkligen läsa den. Skäms lite då båda böckerna stått en längre tid i bokhyllan nu... ^^

2008-06-18 @ 23:48:56
Postat av: Anonym

Jag är lite arg för att Christopher Paolini beslöt sig för att göra det till en bokserie på fyra böcker istället för en trilogi.



"Eragon" är en av mina absoluta hat-böcker, men jag kan ändå inte lämna serien avslutad. Jag kommer antaglign att bli tvungen att köpa Brisingr dyrt i höst...

2008-06-21 @ 23:23:45
Postat av: Snöfrid

Anonym: Nu talade du om nåt som jag missat, kommer det en fjärde bok? o.O



Har ju som sagt inte hunnit läsa böckerna än, men tycker att de verkar bra. Alla har ju olika smak.

Jo, har man börjat i en serie vill man gärna läsa klart den.

2008-06-30 @ 16:04:56
Postat av: Sara

(fd. Anonym)

Jo, Paolini upptäckte halvvägs in i Brisingr att han hade material till en fjärde bok, så han beslöt sig för att utöka serien.



Jag tycker att själva grundidéen med Eragon är bra, men jag är inget större fan av Paolinis sätt att skriva, plus att det ibland luktar lite väl mycket plagiat, så det tar ner mitt betyg.



Men jag hoppas att du kommer att gilla dem :)

2008-07-01 @ 15:24:27
Postat av: Oskar

för er som inte läst böckerna men kollat filmen så måste jag bara säga att filmen följer bokens berättelse med kanske 20 procent!!



jag tycker mycket om böckerna, de är enkla att läsa och man fastnar lätt. Jag anser att om man hade gett uppdraget att göra eragon filmen till någon som peter jackson så hade vi fått en ny sagan om ringen upplevelse!

2008-07-02 @ 17:18:20
Postat av: Snöfrid

Sara: Oki, hoppas jag lyckas klämma in del fyra i bokhyllan bara... ^^



Oskar: Anser nog alla filmatiseringar enbart vara hälften så bra som bokformen så det förvånar mig inte om Eragon är mycket bättre att läsa. ;)

2008-07-04 @ 15:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0