Twilight - the movie

Skulle ha bloggat om detta igår, men datorn krånglade tyvärr.

I tisdags kväll, som ni vet som läser min blogg, var jag och såg Twilight! Nu har jag ju fortfarande inte läst boken, men gud vilken underbar film! Jag älskar den och ja, jag älskar Edward oxå.

Biosalongen var nästintill fullsatt och jag kunde inte låta bli att märka färgtemat som gick igen på folks kläder. Svart.
Jag hade läst på en del andra bloggar att det inte var särskilt många killar och att tonårstjejerna tjöt vid första scenen med Edward. Men här var faktiskt en hel del killar, om än alla hade en tjej då. De kanske hade läst boken och inte vågade lämna sina tjejer ensamma med familjen Cullen?
Sen var det även ett himla tjattrande och fnissande innan filmen startade. Men i samma sekund som den gick igång blev det totalt knäpptyst i salongen. Jag tror aldrig jag har varit med om en så tyst biosalong förut. Inte ens prasslet av en godispåse kunde höras.
Själv satt jag nog och smålog genom större delen av filmen. Vampyrfanitiker, som jag är, så var det himmelriket att se denna film.

Jag släpade ju med mig min farsa och jag bara måste få citera honom; "De lagade ju italiensk mat och den innehåller väldigt mycket vitlök..." Han är, precis som jag, van vid Dracula och tyckte detta var en smula mystiskt. Eftersom jag som sagt inte läst boken så kan jag ju inte säga helt säkert, men de tålde solljus så kanske tål de vitlök oxå? Har jag rätt?

Det var iaf en bra film. Jag måste så läsa boken nu. ;)


Kommentarer
Postat av: c@trin

kanske värt att se denna film då :D fast det blir nog utan sambon då han inte gillar denna typen av film. kramar

2008-11-28 @ 00:25:14
Postat av: Snöfrid

c@trin: Ja, gör det! ;D Tror bara han blir avundsjuk om du sitter och dregglar över en vampyr ;P hehe...

2008-11-28 @ 12:16:32
Postat av: annbookworm

Kul att du gillar filmen, jag skall gå och se Låt den rätte komma in när orken tillåter, vilket jag ser fram emot.

Vill veta mer om Dig så utmanar dig på

http://annbookworm.wordpress.com/2008/11/28/oviktigt-vetande-om-mig/

//Ann

2008-11-28 @ 13:01:06
URL: http://annbookworm.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0