Kulturfyran - från religion till mat

Ytterligare en kulturfyra kommer här!

1. Om gud skulle komma tillbaka idag, hur skulle han se ut då, tror du? Skulle han vara en människa?

Jag tror inte på gud. Men när vi var tvungna att rita honom i skolan när jag var yngre så ritade jag ett moln med ögon och näsa. Kanske skulle han se ut så..?

  

2. Vad betyder religion för dig?

Nåt att hålla fast vid när allt anat känns meningslöst. Det är min åsikt om vad det är, men vad det betyder för mig... en tro på nåt, helt enkelt.

  

3. Just nu har ju muslimer Ramadan. De äter inte så länge solen är uppe. Har du fastat någon gång?

Nej, det har jag inte.

  

4. Mat ja. Vilken är den vackraste maträtten för dig? Ja, vilken både smakar gott, doftar underbart och ser underbart aptitlig ut?

Jag kan tyvärr inte namnet på den, men blev serverad en totalt underbar pastarätt I Italien. Den stämmer in på alla tre punkterna. Finns nog flera italienska maträtter som stämmer in, när jag tänker efter.


Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-09-22 @ 17:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0