Mail bättre än telefon..?

Snöfrid sitter ensam kvar i bilen. I bakgrunden spelar Lugna Favoriter på radion och utanför viner en kylig vind. Hon tar fram mobilen och slår metodiskt in numret till receptionen. Signalerna går fram; en två tre fyra...

"Ja, hallå?" ljudet av en mansröst hörs i andra änden.

"Hej, mitt namn är A och jag söker K. Studievägledaren."

"Vänta lite så ska jag försöka koppla dig till hennes kontor."

Det hörs rassel i andra änden och sen en tystnad, vilken i sin tur följs av nya signaler. Dessa hörs två i taget.

"K, studievägledare."

"Hej, mitt namn är A och jag undrar om jag kan boka en tid hos dig?"

"Jaha, ja men det kan du inte göra här. Ring istället ******."

"Okej. Tack."

Snöfrid lägger på luren och börjar knappa in det nya numret. Hon gör ett kort stopp, 'vad var det för siffra där sa hon...' Den här gången hinner bara en signal nå fram innan en ny mansröst hörs i luren.

"Räddningstjänsten."

"Ursäkta?!"

"Räddningstjänsten."

"Å herregud!" hon känner hur kinderna hettar. "Nej, jag ringde fel. Förlåt!"

Mannen hinner knappt lägga på innan hon börjar fnittra hysteriskt över den pinsamma situationen. 'Det är andra gången jag ringer fel till dem ju!' tänker hon generat medan hon slår in rätt nummer. Efter den sjunde signalen lägger hon på luren och ger upp. Kanske borde hon bara maila istället..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0