Bokkedjan: Edgar Allan Poe

Sjätte Bokkedjan och så är man ifatt igen!

 

Det skvallrande hjärtat är, och kommer troligtvis alltid att vara, min favoritnovell av Poe. Jag vet inte om jag kan skriva nåt om den utan att det blir en spoiler, men om ni inte har läst den så tycker jag absolut att ni ska göra det! Härlig ren skräck... skräckromantik!

Dracula av Bram Stoker. Denna gamla äkta vampyrroman, skräck och romantik i ett. Den ger mig rysningar längs med ryggraden varje gång jag läser den... spöken!

Rysliga spökhistorier av Dan Höjer är en bok fylld med mysigt rysliga spökhistorier, precis som titeln indikerar. Från en författare av spökhistorier till en annan...

Kalla Kårar av R.L. Stine. Denna författare med sina läskiga och många historier får avsluta den här kedjan.

 

Jag gillar skräck!


Kommentarer
Postat av: Lotta Fröjd

Har alla böcker du nämde i denna bokkedja, eller jag har kanske inte alla Kalla Kårar böcker men alla 11 Spökhistorieböcker av Dan Höjer... Är ett enormt fan av Hans Arnold och har alltid älskat spökhistorier så jag skaffar en sådan bok varje år.



Borde kanske testa att göra en bokkedja någon gång.

Kram

2009-01-22 @ 01:35:23
URL: http://deliquate.blogg.se/
Postat av: Lotta

Just nu läser jag Wicked lovely (Mer än ögat ser - på svenska) och jag gillar det jag läst hittils så den kan jag rekommendera. Har du läst den?

2009-01-22 @ 18:05:20
URL: http://deliquate.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Lotta: Uhh, häftigt! Själv saknar jag ett par... tyvärr. :P

Aldrig hört talas om Wicked lovely ens. ^^' Men tack för tipset, om du säger att den är bra så får jag kolla upp den. ;)

Kram

2009-01-22 @ 21:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0