Borttappade minusgrader?!

Det var 17 minus ute imorse! Lite skillnad mot igår då det bara var nån enstaka minusgrad... fast det kändes kallare när farsan och jag tog en promenad i ca 1 timme igår. Det blåste flera sekundmeter igår medan det idag var helt vindstilla. Men idag var det kyligare om fötterna. ^^

Förresten så hade det snöat på natten till igår! Så mysigt att vakna upp, titta upp genom fönstret och se ett glittrande vitt täcke utanför! Snön ligger fortfarande kvar (självklart, kanske?) och det knarrade under fötterna när jag gick ut idag. Gillar snö och har inget direkt emot kyla så jag hoppas vädret håller i sig ett tag till. Men det behöver inte komma nån bitande snöstorm härjande, då blir det så jobbigt att gå promenad.

 

Förresten fick jag en försenad julklapp idag. Farsan brukar köpa böckerna i serien Han som föddes att möta mörkret, där Vargbröder är första boken, allt eftersom de kommer ut och ge dem till mig i julklapp. Men den här julen la min morsa undan boken tillsammans med lite andra saker... inget illa om morsan, men hon är lite glömsk ibland. Hennes argument för att hon inte kunde hitta boken blev att farsan inte hade köpt den, det hade vi inbillat oss... men nu dök den ju iaf upp så allt är frid och fröjd gällande det igen! Hon hittade även sitt borttappade läppsyl. Det låg på boken. *s*

 

Va tycks om rubriken? Själv förstår jag den inte riktigt...


Kommentarer
Postat av: snowflake

Ja, det var verkligen en härlig dag idag. Man blir glad och pigg.

2009-01-04 @ 19:07:58
URL: http://snowflakesinrain.wordpress.com/
Postat av: catrin

Nja kylan klarar jag mig utan, biter sig fast i kinderna. Ja du mamma är sig lik XD. Ska hämta nycklarna imorgon... Kramar

2009-01-04 @ 20:47:14
Postat av: Snöfrid

snowflake: Du har så rätt, kände mig glad när jag vaknade för en gångs skull. :)



catrin: Haha, jo och hon blir värre... fast inte för att hon nånsin skulle erkänna det själv då.

Nycklar, vilka nycklar..?

kram

2009-01-04 @ 22:31:59
Postat av: Fia

Hoho, nu känner jag att jag måste skryta! I min hemby i norrbotten (där jag befinner mig just nu) är det 27 minus! vi hade kallast i sverige häromdagen... BRRR! Det är litet tråkigt om man som jag tycker om att promenera utomhus.

2009-01-05 @ 00:27:53
URL: http://www.boktimmen.blogspot.com
Postat av: catrin

nä varför skulle hon XD. ja till lägenheten! du har väl läst mitt senaste brev?? kram

2009-01-05 @ 00:41:20
Postat av: Snöfrid

Fia: 27 minus?! Å fy faan! (ursäkta mitt ovårdade språk) Nä, det låter ju liite för kyligt för promenader det...



catrin: Aha, just det. Jo, jag har läst det! Är bara lite borta här... som alltid. s

kram

2009-01-05 @ 02:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0