Då planterar vi!

Jag har precis planterat tre olika sorters frön i tre olika små krukor.



Här kommer lite info över de olika krukorna:
Lila kruka (vänster) - Sommarslöja
Grå kruka
(mitten) - Slingerkrasse
Vit kruka
(höger) - Smörgåskrasse

Eftersom de är nyplanterade så syns det ju självklart inget annat än jord just nu (förutom i den vita krukan, smörgåskrassens frön behöver nämligen inte täckas med jord). Men jag tänkte föra en liten fröbok över de små liven så får ni se hur det tar sig framöver och om jag lyckas sköta mina frön utan att ta död på dem.

Fröbok = frö + dagbok

Kommentarer
Postat av: Marita

Vad spännande att se hur det går för växterna. Själv misslyckas jag alltid! =(

2009-06-27 @ 22:16:57
URL: http://marita-bloggar.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Marita: Jo, mina växter brukar inte överleva särskilt länge heller... men om jag måste ju klara det någon gång om jag fortsätter försöka! :)

2009-06-30 @ 17:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0