Böcker i julklapp

Läste Lilla Os inlägg om att få böcker i julklapp.
Jag har nästan börjat ge upp på att önska mig böcker, det inte särskilt ofta jag får någon ändå. "Har du inget roligare du önskar dig istället?" – detta får jag höra nästan varje gång jag svarar böcker på frågan vad jag önskar mig. Men jag förstår inte, jag tycker ju att böcker är roligt! Och vem är det som ska ha klapparna? Försöker alltid komma på annat också, men det blir mest musik då.
Jag tycker det blir svårare och svårare att komma på saker man kan önska sig med åren. Stämmer det eller är det bara jag?
På sätt och vis är det nog bäst att önska sig pengar så att man kan köpa sig precis vad man vill ha själv. Kanske springer man på ett par snygga jeans eller liknande! Pengar är alltid trevligt att få. Fast jag känner mig fortfarande som ett litet barn på julafton, det är så spännande och roligt att få en massa paket och pengar är ju lite klurigt att slå in.
Hur tänker ni? Får ni det ni önskar er i julklapp, t.ex. böcker?


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Något roligare? Jo den är vanlig. Jag tycker att det är roligast med böcker, men får det väldigt sällan.

2009-11-27 @ 21:20:27
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
Postat av: boksnoken

Som barn/tonåring fick jag massor med böcker i julklapp och det var dom klapparna jag blev mest glad över. Numera får jag aldrig böcker i julklapp, jag får så lov att köpa mina böcker själv.

2009-11-27 @ 22:09:07
URL: http://boksnoken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0