En andra chans?

Ni vet när man har höga förväntningar om en bok, men så när man börjar läsa så visar det sig att den verkligen inte är som man trott. Man vill bara lägga ihop boken och gömma den så långt in i bokhyllan det går.

Just så var det för mig när jag började läsa Blod av Åsa Anderberg Strollo. Jag har hört gott om den och mina förväntningar var ganska höga. Men när jag väl började läsa så kändes det som om jag fått tag i fel bok. Efter det första kapitlet ville jag bara lägga ifrån mig den och aldrig mer behöva öppna boken. Men jag har trots detta bestämt mig för att ge boken en till chans. Kanske blir det bättre? Jag hoppas verkligen det.

Har någon av er läst boken? Är den värd en andra chans?


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har inte läst just den boken men jag känner igen problemet. Jag brukar ge en bok ungefär tre kapitel. Är det ingenting som fångar mig efter det så lägger jag den ifrån mig och jag har inte det minsta dåligt samvete för att jag inte har läst ut den. Livet är för kort för att ägna sig åt att läsa böcker man inte tycker är bra. Höga förväntningar eller ej!



/ Annika

2009-11-21 @ 20:55:34
URL: http://alkb.se
Postat av: Snöfrid

Annika: Det lät som ett vettigt sätt, tänker nog testa det och ge boken två kapitel till att övertyga mig.

"Livet är för kort för att ägna sig åt att läsa böcker man inte tycker är bra" - jag kanske citerar dig i något sammahang, om det är okej?

2009-11-21 @ 21:19:45
Postat av: boksnoken

Sådär kände jag med "Da Vinci-koden". Alla tyckte den var så bra och jag hade höga förväntningar på den, men när jag började läsa blev jag så besviken. Jag läste faktiskt ut den, men förstår inte varför "alla" andra tyckte den var så otroligt bra. För det var den inte (enligt mej). Oftast slutar jag läsa om jag tycker en bok är riktigt dålig. Jag har inte tid att läsa såna böcker :-D.

Jag har inte läst "Blod". Tycker inte att du behöver ge den en andra chans - gillar man inte en bok så gör man inte.

2009-11-21 @ 22:06:28
URL: http://boksnoken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0