Julklappspåse Large - bokinlägg

Bokinlägget för Julklappspåse Large kommer här!


Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Fantasy, helt klart. Science Fiction i viss mån. Skräck gillar jag också, t.ex. vampyrer är underbara. Sen kan jag läsa det mesta, huvudsaken är att boken är bra.

Favoritförfattare? (har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)
Jag har inga direkta favoriter. Det skiftar efter mitt humör och nya bekantskaper. Tycker väldigt mycket om J.K. Rowling (har alla Potter-böcker) och Eoin Colfer (älskar Artemis Folw, tror jag saknar några av böckerna… de jag har står i min tabell). Men det finns många andra som jag gillar också.

Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Ja, engelska. Om det är originalspråket så läser jag oftast hellre på engelska än svenska.

Lyssnar du på böcker? Vilket format i så fall?
Nej, jag föredrar att läsa själv.

Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Ja, det gör jag ju. T.ex. David Eddings och Virginia Andrews. Men de köper/läser jag enbart i inbundet format/kartonnage, inte i pocket.
Försöker samla på mig alla böcker i serien Sagan om Drakens återkomst av Robert Jordan dock och de samlar jag i pocket.

Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall var?
Jag för tabell över alla mina böcker i Excel. Skickar den gärna.

Vad är du ute efter då du läser? (bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? försök att berätta!)
Jag vill ha äventyr och nya upplevelser! En annan plats, långt härifrån verkligheten, att drömma mig bort till. Något som verkligen kan uppsluka mig och helst aldrig tar slut!

Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Deckare, med något enstaka undantag. P.C. Jersild undviker jag på liv och död.
Chic-lit är inte heller något jag brukar läsa.

Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Nej, inte vad jag kan komma på just nu… men det brukar alltid dyka upp nya författare som jag blir nyfiken på. Står säkert någonstans i bloggen om man spejar runt lite.

Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Kolla i bloggen! Jag kommer inte på några så här på rak arm tyvärr.
Men jag tycker om överraskningar (för det mesta) och stiftar gärna nya bekantskaper.


Ge mig INTE Twilight-sagan. Den ska jag köpa själv om mina föräldrar inte ger mig den i julklapp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0