Scream Awards 2009

Sitter uppe sent och tittar på Scream Awards 2009. "Ett slags Oscarsgala som enbart premierar årets bästa verk i genrerna skräck, science fiction och fantasy."

Reklampaus just nu så jag passar på med ett litet inlägg. Hittills har en vampyr (Alexander Skarsgård som Eric i True Blood) vunnit priset som Bästa Skurk och en varulv (Taylor Lautner som Jacob i Twilight) priset som Bästa manliga Stjärnskott. Sånt är alltid trevligt!

 

 

Uppdaterat:

Priset för Bästa Skräckskådespelare gick till Stephen Moyer (Bill i True Blood). Ytterligare en vampyr! ;)

Han gav kommentaren att "it feels good, being Hollywoods most horrific man".

Dessutom gick priset för Bästa tv-serie till just True Blood!

Sen gick även priset för Bästa fantasyfilm till ingen annan film än Twilight.

 

Som ett stort vampyr- (och varulv, måste jag nog säga) freak så var dessa priser verkligen superroliga! Precis efter min vilja. Men självklart tyckte jag även om flera av de andra nominerade och vinnare, dock bestämde jag mig för att ge inlägget temat Vampyrer och Varulvar för enkelhetens och kärlekens skull. ^^


Kommentarer
Postat av: Bokomaten

Jag hade ingen aning om att den här prisutdelningen fanns!!! Underbart! Måste genast kolla upp!!

2009-11-11 @ 09:46:00
URL: http://bokomaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0