Favoritläshörna?

Efter att ha läst det här inlägget hos Fiktionista så blev jag lite nyfiken. Hur många bokbloggare är det som rakt av gillar att läsa på toaletten?
För min del kan jag verkligen inte förstå tjusningen i det. Vet att det finns de som kan sitta riktigt länge därinne med en bra bok. Min farsa är ett av de underliga fallen... Men varför? Och känns det inte lite...äh...otrevligt? Jag menar, det är ju trots allt en toalett! Personligen vill jag inte behöva spendera mer tid än nödvändigt där.
När jag läser så är mina två favoritplatser min mysiga fåtölj - där sitter jag uppkrupen, gärna med ett eller båda benen hängande över ena armstödet och huvudet lutat mot det andra - eller soffan framför TV:n - ihopkrupen i det bortersta hörnet, gärna med en filt slappt hängande över axlarna. Sen kan jag läsa i allmänhet på de flesta olika ställen så som tåg och buss, uppflugen på mitt skrivbord eller sittande i ett fönster, liggande i sängen osv. Men toaletten? Nej, nej och åter nej! Eww rent ut sagt!
Annars om jag kunde bestämma läshörna helt som jag ville så skulle det bli en stor, kylig och lite dunkel vind. Som den pojken smyger upp på i Den oändliga historien av Michael Ende, ni vet? Det känns som en ultimat favoritläshörna, i alla fall ur min synpunkt! ^^
Hur tänker ni andra? Har ni några favoritläshörnor där ni kan sitta i timmar och bara njuta av boken?

Share
it with me! :)

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag håller absolut med dig! Det enda jag kan sträcka mig till när det gäller toaletten, det är väl max en tidning. Men, nja, kanske inte ens det.



Jag har exakt samma favoritläshörnor som du - antingen min underbara röda fåtölj eller hörnet i min soffa. Jag har också många gånger funderat på det där med att läsa på en vind - inte minst när jag var tretton och plöjde Den oändliga historien...

2009-09-10 @ 23:48:27
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, nej, jag fattar inte heller grejen med att läsa på toan. ;)



Min favoritplats att läsa på är sängen.

2009-09-11 @ 01:13:55
URL: http://www.vildvittra.se/bokblogg
Postat av: Emelie

Tycker inte heller om att läsa böcker på toaletten, tänk på andra som kanske vill in! (om man inte har fler än en toalett då).



Mina favoritläsställen är i sängen elr i en fåtölj, älskar dessutom filtar, de är så mysiga!

2009-09-11 @ 12:43:14
URL: http://bokbloggen.webblogg.se/
Postat av: boksnoken

Jag erkänner, jag är en sån som gärna läser på toaletten... Med tre små barn i huset måste man ta vara på varje tillfälle som ges när man kan få vara ifred en liten stund utan att bli störd ;-).

Fast helst läser jag i sängen på kvällen!

2009-09-12 @ 18:25:48
URL: http://boksnoken.wordpress.com
Postat av: Snöfrid

Fåtölj, soffhörn och säng verkar vara de läshörnor som går igen.

boksnoken: Jo, jag kan nog förstå att det är skönt att smita undan då. Små barn brukar vara svårt att få vara ifred från när man ska läsa (har syskonbarn bl.a.) :P

Roligt att läsa alla era svar! Trevligt, tack! :)

2009-09-14 @ 18:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0