The Importance of Being Earnest av Oscar Wilde



The Importance of Being Earnest
Oscar Wilde


From the play’s effervescent beginnings in Algernon Monfrieff’s London flat to its hilarious denouement in the drawing room of Jack Worthing’s coutry manor in Hertfordshire, this comic masterpiece keeps audiences breathlessly anticipating a new bon mot or a fresh twist of plot moment to moment.

Den var inte riktigt så rolig som jag hade hoppats på. Men det kan till viss del bero på att den är skriven i form av en pjäs, samt att jag sett filmatiseringen minst tre gånger nu och hade därför rätt höga förväntningar på boken.
Men jag tycker fortfarande den är läsvärd. Har man inte sett eller läst historien tidigare så gör det! Det är en kul och lättsam historia. Kanske främst passande för det kvinnliga könet då den till stor del bygger på kärlekstrubbel.
Jag gillade boken och rekommenderar den till en sådan där småtråkig kväll när man inte riktigt orkar ta sig för att göra något.

Betyg: ***


Kommentarer
Postat av: P-G Wikström

Titta in på min blogg så får du en uppfattning om vilken typ av humor boken Tokerier i Spårköping innehåller.

2010-02-05 @ 16:05:17
URL: http://blogs.myspace.com/pgwikstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0