Litteratur i januari

Det blev lite andra böcker lästa än jag tänkt under jullovet, och tyvärr något färre. Men lovet är inte helt slut än.
Nu är det januari och den här månaden ska jag läsa Ondvinter av Anders Björkelid (har hunnit halvvägs), Unga monster av Michael Lawrence, Mystiska Milla och sjustjärnan och Doktor Proktors tidsbadkar av Jo Nesbø.

Månadens WFA-bok blir: Tamsin av Peter S. Beagle


Uppdaterat:
Jag har nu ordnat en sida för alla mina lästa böcker - Snöfrids böcker
Idén fick jag av Fia och hennes smarta readinglist. Hoppas det inte gör något om jag härmar en aning ;)


Kommentarer
Postat av: Boktokig

Det klart man kan skylla på att man läser studielitteratur!



Tips? Tja, jag vet inte. Har inte sett så mycket på TV, utan jag har mest läst på kvällarna när barnen lagt sig och jag fått undan hushållsarbetet och planeringen för nästa skoldag. Så läser jag ganska snabbt och det är väl det som gör det också. Det där med tid är knepigt! Det är svårt att få ihop allt! Det finns massor med saker som jag skulle vilja göra men som tiden inte räcker till för just nu. Men just nu är jag väldigt taggad när det gäller läsningen... så den kommer före allt annat som jag också har lust med!



Men det handlar ju i slutändan inte om hur många böcker man läst utan att man har fått trevliga/spännande/magiska lässtunder, eller hur? Så jag hoppas att du fick många sådanan under 2009!

2010-01-02 @ 16:26:37
URL: http://boktokig.blogspot.com
Postat av: Fia

Är bara kul å se att någon annan tycker mina metoder är bra :)

2010-01-02 @ 23:35:13
URL: http://www.boktimmen.blogspot.com
Postat av: Snöfrid

Boktokig: Jo, det har du ju så klart rätt i och trevliga lässtunder har jag absolut fått :)

Mindre tv och mer läsning, det ska jag ju kunna klara av! Sen är jag en sån här långsam sak som det tar minst en timme att läsa max tio sidor för... hade en svenskalärarinna som påstod att jag läste så långsamt för att jag läste lite, men sen fick hon veta att jag läste mest i klassen och mer än henne så :P



Fia: De är VÄLDIGT bra! Borde härmat dig för längesedan ;)

2010-01-03 @ 12:38:55
URL: http://fantasy03.blogg.se/
Postat av: Annelie

Fick du en gitarr i julklapp? Så roligt! Det är svårt att prioritera mellan alla roliga saker man vill göra. :)



Hoppas att du också har några dagar kvar av lovet, och hinner läsa lite under de lediga stunderna du har kvar!

2010-01-04 @ 07:07:51
URL: http://stundpajorden.blogspot.com
Postat av: Snöfrid

Annelie: Nja, fick fick jag väl inte. Jag köpte en till mig själv ^^

Jag har faktiskt haft studier att göra under hela lovet så det har inte riktigt blivit så mycket fritid... men jo, lite tid kvar har jag nu :)

2010-01-04 @ 17:36:11
URL: http://fantasy03.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0