Bakomvärlden av Lina Blixt



Bakomvärlden

Lina Blixt


På andra sidan väggen hittar Timmy en bakomvärld som både lockar och skrämmer. När hans älskade gosedjur Råttis blir kvar där måste Timmy rädda honom och övervinna sin rädsla.

En riktig thriller för barn!
Den är väldigt lättläst med korta meningar på varje sida, tillsammans med härligt mörktonade illustrationer. Jag gillar hur Timmys ögon är ritade. De förmedlar verkligen rädsla och osäkerhet hos honom och fick mig att uppleva honom mer levande.
Vid ett tillfälle i boken har författaren, istället för text, bara ett uppslag med en illustration och låter denna bild förmedla händelseloppet och känslorna. Det var häftigt gjort och som läsare kunde man då själv hitta på vad lille Timmy tänkte, något jag tror kan passa fantasifulla barn alldeles utmärkt.
Boken är inte rakt av läskig, men jag vill tro att den ändå har en lagom hög spänningsfaktor för att få yngre att dra efter andan.
Bilderboksformat och rekommenderas varmt som högläsningsbok för de yngsta. Eller att bläddra i själva.

Betyg: *****


Kommentarer
Postat av: Frida

har du läst Väktarserien? Den i alla fall är ett tips på en bra fantasyserie! :D

2010-06-16 @ 11:25:12
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: natalia

vad fin blogg du har! Allt bra? :)

2010-07-06 @ 11:45:23
URL: http://smartish.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Frida: tack för tipset! :)

2010-07-16 @ 22:43:49
URL: http://fantasy03.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0