Mystiska Milla och Sjustjärnan av Unni Lindell



Mystiska Milla och Sjustjärnan
Unni Lindell & Fredrik Skavlan


Mystiska Milla bor på tyglagret i den stora syfabriken tillsammans med alla de andra spökena. Hon har en märkvärdig förmåga att råka ut för uggy saker och en natt får hon se hur hennes människovän Pinneus Mysac blir instängd i fabrikens källare.
Nu måste Milla befria Pinneus, göra en våghalsig resa ut i rymden och till Sjustjärnan, och slutligen åka till London. Dessutom upptäcker hon Den andra sanningen som är både hemskare och vackrare än något hon mött förut...


Jag tycker den här boken har mer spänning inbakad än den första i serien. Det är mycket på en gång, men författaren lyckas hålla ordning på det och man blir aldrig förvirrad.
När jag läste boken gav den en känsla av att ta betydligt längre tid att komma igenom än den första. Dock tyckte jag inte detta var något negativt. Tvärtom, det var roligt att få stanna längre hos det lilla söta spöket Milla.
Författaren är duktig på att låta läsaren lära känna karaktärerna som riktiga personer och när jag väl började läsa denna bok så kändes det som att återse en gammal vän.
En trevlig, spännande och rolig barnbok helt enkelt. Rekommenderas som högläsningsbok då jag tror att den som läser kommer uppskatta upplevelsen lika mycket som barnet.

Betyg: ****


Kommentarer
Postat av: Boktokig

Jag tyckte också om den!

2010-10-11 @ 21:56:02
URL: http://boktokig.blogspot.com
Postat av: Snöfrid

Boktokig: Trevligt! :) Jag ska ge mig i kast med tredje delen framöver. Hoppas den håller måttet!

2010-10-19 @ 00:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0