Böcker och romantik

Läste ut boken Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter av Jonas Gardell häromdagen. Recensionen kommer nog dröja några dagar dock. Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig om boken, det känns som om jag måste tänka efter lite och verkligen få gå igenom vad jag läst. Men jag tyckte väldigt mycket om den och den var inte svårförstådd på något sätt.
Köpte dessutom Hjärtat får inga rynkor av Mark Levengood! Tyckte ju så hemskt mycket om hans senaste så jag bara måste läsa hans andra böcker också. :) Fast den får vänta tills jag har läst ut lite recensionsex. etc.

Just nu håller jag på att läsa klart Frost av Maggie Stiefvater och efter den blir det troligen Nick & Norahs oändliga låtlista av Rachel Cohn & David Levithan samt någon mysig fantasy.
Det är så mycket romantik i fantasy- och vampyrgenren just nu. Inte för att det är något dåligt, det har getts ut flera riktigt bra böcker, men jag föredrar ändå de båda genrerna lite mer neutrala. Det får gärna finnas med romantik, men då vill jag helst se den i bakgrunden. Det känns lite trist ibland när romantiken nästan tar över temat i så mycket vampyr-/fantasylitt.


Klatchiga rubriker har aldrig riktigt varit min starka sida...

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Ja, det kan jag faktiskt hålla med om. Det har blivit lite för mycket romantik där.

2011-02-18 @ 18:08:06
URL: http://boktokig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0