Ibland bara måste man av David Levithan



Ibland bara måste man

David Levithan


Paul har det inte lätt just nu. Hans bästa vän Joni har dumpat honom och hela gänget för den där Chuck! Och Tony, hans andra bästa vän, är inspärrad i huset av sina hysteriska föräldrar för att omvändas. Och Noah sedan. Noah med de grönaste gröna ögon vill inte se honom längre eftersom han råkade kyssa sitt ex Kyle i skolans städskrubb. Rörigt värre! Och mitt i alltihop ska han hinna förebereda Glada änkans fest med döden-tema.

”Helt fucking underbar!” – det var de första orden ut ur min mun efter att jag läst den här boken. Kanske inte den mest raffinerade kritik jag gett, men jag tycker faktiskt de tre orden beskriver den här boken närmast perfekt.
Levithan lyckas förmedla starka känslor utan ett invecklat språk och berättelsen håller ett relativt jämt tempo rakt igenom som gör det lätt att hänga med. En skön och rolig story helt enkelt.
Jag tror den här boken skulle kunna göra sig väldigt bra filmatiserad. Med rätt regissör och skådespelare så kunde den bli en riktigt bra romantisk komedi.
Gillar man humor och romantik så rekommenderar jag varmt denna bok. Om jag hade litterära favoriter så skulle den här stå högt på listan. Underbar läsning för såväl unga vuxna som för de lite mer mogna läsarna.

Betyg: *****


Kommentarer
Postat av: Paula

Jo, det är nog svårt att få en gammal hund att sitta. Men det är inte omöjligt;)



Tack för komentaten!

2011-01-21 @ 06:03:45
URL: http://Bokisan.bloggplatsen.se
Postat av: Lotta Fröjd

Hej hopp! Tackar!

Jo, jag är en sucker för mobilsmycken även fast jag inte använder dem nu när jag har en iPhone (finns inget ställe att sätta fast dem på, skandal!) Har dock ett skal som man kan sätta fast mobilsmycken i men just nu använder jag inte det.



Diskmaskinen avlägsnade ett uns stress och det är jag riktigt tacksam för. Allt som kan underlätta är välkommet.



Ah, det glömde jag skriva förut. Fick ditt julkort! Men morsan hade lagt det ihop med de andra korten utan att meddela mig så jag fick inte reda på det förrän efter nyår. Ska ta och fixa fram något vår-likt att returnera ;)



Läste dina nyårslöften också. Det är exakt som mina. Har börjat plugga till körkortet, men det blev strul med körkortsintyget då jag glömt att skicka in något läkarintyg (är man tvungen att göra tydligen om man har AS - eller valfri bokstavskombination) Det är gjort nu så jag hoppas att jag får ge mig ut på vägarna snart... Sen så måste jag fixa gymkort. Men trots att jag försökt få med mig två tjejer så verkar de nu ha glömt bort det... och jag har ingen lust att tjata på dem så jag får väl gå själv då. Synd att det är så jäkla dyrt att träna.



Hör av mig snart igen, får ta och skärpa mig med det sociala :)

Kram



2011-01-21 @ 10:07:49
URL: http://www.deliquate.se
Postat av: Boktokig

Bra uttryckt! Så kände jag med efter att ha läst boken!!!

2011-01-21 @ 22:29:24
URL: http://boktokig.blogspot.com
Postat av: Johan

Nja, faktiskt, så måste jag erkänna att jag inte tycker den där boken är så superbra. Det var visserligen ett bra tag sedan jag läste den nu, men ändå. :)

2011-01-23 @ 22:34:10
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Boktokig o Johan: Alla har vi olika smak. Det är roligt att se hur vi kan ha helt lika eller helt olika uppfattningar om samma bok :) och tänk så tråkig världen skulle vara om alla tyckte lika!

2011-01-25 @ 14:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0