Hitta Violet Park av Jenny Valentine


Hitta Violet Park

Jenny Valentine


Det fanns flera anledningar till att Violet Park inte borde ha betytt nåt för mig.
Hon var gammal.
Hon var död.
Hon var i en burk på en hylla.
Men jag träffade henne av en slump, mitt i natten, och hon förändrade allt.


En av de roligaste ungdomsböckerna jag läst. Språket är enkelt, talspråkigt, och jag gillade hur man som läsare hela tiden fick följa Lucas tankegångar. Där fanns en tendens till virrighet – många tankar åt gången som gärna vandrade iväg från själva huvudämnet – men man tappade aldrig tråden.
Det var en underhållande, spännande och välskriven bok. Kul med en annorlunda handling.
Verkligen varmt rekommenderad. Läs den!

Betyg: ****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0