Övriga böcker

Såå jag har börjat fundera. Ska jag hålla fast vid min idé och enbart skriva om fantasy på den här bloggen eller ska jag åtminstone göra en kategori med övriga böcker där jag t.ex. recenserar skräck, deckare m.m. Vad tycker ni som läser?
När jag ändå är igång och frågar, vad kan jag göra för att få fler att läsa min blogg? Några idéer? Ser ju t.ex. hos de bokbloggar som jag själv läser att det är väldigt många läsare och även väldigt många kommentarer. Avundsjuk! Dela med er lite! ^^
Varför skrev jag det här inlägget? Hm… får fundera över det en stund tror jag…

Kommentarer
Postat av: Åka

Det finns en del grundläggande råd som nybörjarbloggare brukar få. Jag bryr mig inte så mycket om sånt, men här kommer några ändå:



Bloggen är lika intressant som sin senaste postning. Det gäller särskilt om man uppdaterar sällan, då är det bra att se till att det som syns överst är något som fångar intresset.



Vilka riktar du dig till? Hur kan de hitta till din blogg, och finns det något sätt att hjälpa dem? Vad vill du att de ska få för intryck när de kommer hit, vad har du att erbjuda?



Vad gäller kommentarer brukar man få rådet att ställa frågor till sina läsare, men jag tycker att det funkar uruselt för mig personligen. Det som funkar bättre är att uttrycka åsikter, kanske provocera lite.



Länka till andra, kommentera vad andra skriver.



Jag personligen skulle tycka att din blogg var mer intressant om du kunde vara mer konkret: berätta om detaljer som intresserar dig, försöka sätta fingret på vad det är som ger den rätta fantasykänslan, kontrastera böcker mot varandra och säga varför den ena var bättre -- såna saker.



En motfråga: varför bloggar du? Varför vill du blogga? Jag tror att jag kan gissa svaret.

2008-05-26 @ 13:49:23
URL: http://annien.wordpress.com
Postat av: Snöfrid

Åka: Tack för råden! :)

Varför jag bloggar? Självklart för att det är roligt, men jag vill gärna dela med mig av mina läsupplevelser och så (även att jag har hamnat efter lite i läsandet för tillfället). Kanske få en chans att prata med likasinnade bokmalar, istället för de kompisar man träffar utanför cyberspace som tycks ha samma åsikt om böcker som de har om soppåsen. ^^ Av ren nyfikenhet, stämde det med vad du gissade?

2008-05-26 @ 14:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0