Fantasyklubben - november 08

Idag blev jag väckt av att farsan släppte novembers bok i mitt knä. Å vilken bok! Det är en ny författares debutroman och jag kan inte vänta tills jag får läsa den!

Vindens namn av Patrick Rothfuss
första delen i Berättelsen om kungadråparen.
Baksidetext: Jag heter Kvothe.
Jag har rövat tillbaka prinsessor från kungar som sover i ättehögar. Jag brände ned staden Trebon. Jag har tillbringat natten med Felurian och kommit därifrån med förståndet och livet i behåll. Jag blev relegerad från universitetet när jag var yngre än de flesta är när de blir insläppta. Vägar som andra fruktar att tala om på dagarna går jag på i månsken. Jag har talat med gudar, älskat kvinnor och skrivit sånger som får trubadurerna att gråta.
Ni kanske har hört talas om mig.

Så börjar Kvothe berätta sin historia. Om sin lyckliga uppväxt i en kringresande artistgrupp till den hemska dagen när de mytomspunna och fasansfulla Chandrierna tvingade honom till ett ensamt och fattigt liv på stadens gator. Hela tiden med ett enda mål i sikte: att ta sig till den berömda skolan för magi och där söka de svar han behöver för att få sin hämnd...

Kommentarer
Postat av: Gnorfell

Fick den också från fantasyklubben. Vilken bok!!!! Har du någon aning om när del 2 kommer ut? Läste ut den alldelles nyss och kan knappt bärga mig te en ny..

2008-12-16 @ 18:30:20
Postat av: Snöfrid

Gnorfell: Ledsen, men jag vet inte heller när del 2 kommer ut. Fantasyklubben ger ju ut böckerna i "förskott" till sina medlemmar så jag skulle gissa på att det dröjer ett tag. :/

2008-12-17 @ 11:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0