Kulturfyran - första boken och första...

"Originalet" hittar ni här


1. Vilken var den första bok du läste?

Peter Pan eller nån annan av Disney. Hur ska jag kunna minnas det?

  

2. Vilken är den första film du minns att du sett?

Lotta på Bråkmakargatan

  

3. Vilken bok vill du rekommendera föräldrar att läsa som den första boken de läser för ett litet barn?

Förutom alla urgulliga pixie-böcker? Måns och Mari från vår till vinter av Kaj Beckman samt Buhuerna av Simon Stern.

  

4. Vilket var det första tv-program du minns att du sett?

Mumin, tror jag.


Kommentarer
Postat av: Mademoiselle J

Jag håller med - inte lätt att komma ihåg första boken! Det var ju några år sedan... :P

2008-10-05 @ 20:20:53
URL: http://mademoisellej.wordpress.com
Postat av: Lotta

Konstigt att du skrev just Lotta på Bråkmakargatan, jag var på uttagningen när de skulle välja vem som skulle spela Lotta (jag var ju perfekt, rätt ålder, rätt hårfärg - Astrids Lotta hade ju mörkare hår, och så gick jag alltid runt och släpade på en mjukisgris). Men de tyckte jag var/såg för liten ut så det blev inget tyvärr.

2008-10-07 @ 10:20:24
URL: http://deliquate.blogg.se/manekineko
Postat av: Snöfrid

Mademoiselle J: Ja, det var ju det. Såå bra minne har jag inte. ^^



Lotta: Då passar verkligen ditt namn. ;) Tråkigt att det inte blev så, hade varit häftigt.

2008-10-07 @ 12:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0