Pennan är mäktigare än svärdet...

Var en sväng på stan idag för att inhandla en penna. Alltså inte en vanlig blyerts eller så, nej då. Jag skulle ha en sån här svart "tuschpenna" som man använder för att fylla i linjer när man t.ex. har skissat. (Jag vet tyvärr inte vad de kallas) Jag hade redan en i storlek 0.05 och en i 0.3 och var nu på jakt efter en ännu tjockare.
Pennan skulle iaf ha kostat mig 28 kr. Men fick syn på ett litet fodral med fyra pennor i olika tjocklekar, fast en annan tillverkare. Detta innehöll storlekarna 0.1 och 0.3 (skadar ju inte med flera), 0.5 och 0.7 och allt detta för endast 49 kr! Jisses, så billigt tänkte jag och köpte därför detta fodral istället. ^^

Medan jag ändå rände omkring på stan så passade jag på att ta en sväng inne i ett litet mysigt antikvariat eftersom det (för en gångs skull) var öppet. Såg flera böcker jag gillade, men sparar man till resan till Danmark nästa lördag så gör man. Men en bok kunde jag iaf unna mig tyckte jag! Så efter ett tags funderande och letande så kunde jag glatt gå ut därifrån med Bilbo - en hobbits äventyr av J.R.R. Tolkien (kartonnage och nyskick). Läste de första tjugo sidorna sittandes på bilens motorhuv, väntandes på farsan. ;)


"Pennan är mäktigare än svärdet" - sant eller falskt?

Kommentarer
Postat av: Din hemliga bokvän

I stunden är nog svärdet mäktigare, men i det långa loppet vinner pennan.

2008-10-18 @ 11:41:33
Postat av: Angelika V

Ja, förstår att du inte kunde låta bli att köpa den boken, den är ju jättebra!



Ja, som 'din hemliga bokvän' skrev, håller med om det :)

2008-10-19 @ 18:40:07
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0