Bokrecension - Högt spel


Högt spel

Fiona Kelly



Belinda har fått ett drömjobb över lovet - hon ska arbeta som hästskötare i ett av traktens bästa galoppstall. Belinda är alldeles till sig av glädje; tänk att tjäna pengar på sin hobby! Tracy och Holly låter sig ryckas med av hennes iver och kommer till stallet så ofta de kan trots att de inte är särskilt intresserade av hästar.

Men snart inser de att allt inte står rätt till. Någon öppnar boxdörrarna så att hästarna springer ut, en mystisk skåpbil har synts i närheten flera gånger och varför vill galopptränaren bli av med alla som arbetar i stallet? Och hur kommer det sig att Belindas sköthäst, som aldrig tidigare vunnit ett lopp, helt plötsligt är oslagbar? Tjejerna anar att de är ett nytt spännande mysterium på spåren!


Fiona Kelly skriver som alltid både roligt och spännande. Berättelsen känns verklig.

Jag uppskattar verkligen hennes ungdomsdeckare då händelserna ofta är oförutsägbara, men när de sker så ger de ändå en känsla av självklarhet.

Detta är riktig tjejlitteratur när den är som bäst. Lika bra varken man är i yngre eller äldre tonåren.

Gillar ni deckare med ungdomsstuk så rekommenderar jag dessa böcker varmt.


Betyg: ****


Kommentarer
Postat av: Fiktionista

Kul med tips om ungdomslitt. Jag gillar att läsa den litteraturen själv men också bra att veta så jag kan rekommendera nya böcker till mina elever!

2009-08-20 @ 21:12:14
URL: http://www.fiktionista.blogspot.com
Postat av: Snöfrid

Fiktionista: Roligt att stå till tjänst ;P ^^

2009-08-22 @ 12:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0