Grattis Poesidagen!

I efterskott...

Bokmania uppmanade att gratulera poesidagen med just en dikt. Jag gillar poesi och jag skriver själv ganska så mycket dikter, både engelska och svenska. Därför kändes det självklart att välja en av mina egna.

 

I love you

Do you know
how much I love you?
Do you know
how cute you talk?
Do you know
how much I want you?
Do you know
how sweet you walk?
If you let me
I'll prove to you;
I love you with all my heart!

 

Hoppas ni tycker om den. Jag skriver främst ganska så mörk poesi, denna tog en stund att hitta. Ville inte överösa er med mörker.

Som sagt dikten heter kort och gott I love you och är min egen, jag har copywright på den. Alltså, om ni vill citera den eller liknande så uppskattar jag om ni ber mig om lov först och sen är det självklart ett måste att ni inte påstår er ha skrivit den själva!


Kommentarer
Postat av: Bokmania

Kul att du också är med och firar, och med en egen dikt dessutom. Jag ska lägga länken till samlingen.

2009-03-23 @ 20:30:56
URL: http://www.bokmania.net
Postat av: Bara Böcker

Vilken fin dikt!



Lite skamset måste jag konstatera att jag helt missat att det var poesidag...

2009-03-24 @ 16:53:57
URL: http://barabocker.blogspot.com
Postat av: Snöfrid

Bara Böcker: Tack :) Du kan ju alltid gratta poesidagen i efterskott... gjorde jag själv ^^

2009-03-25 @ 13:14:51
Postat av: Angelika V.

Fin dikt du skrivit, skriver lite poesi jag också, och tenderar också till att skriva lite "mörkare" dikter, så jag skulle uppskatta de dikterna också om du vill dela med dig av dem :)

2009-03-25 @ 20:53:00
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Angelika: Tack ^^ Oki, får se om jag lägger ut nåt i framtiden isf.

2009-03-27 @ 14:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0