Hej hå, hiva på!

Jag beslöt mig i början av året att jag skulle börja träna. Gymmet är inget för mig, nej. Men jag försöker gå promenader varje dag och jag kör lite styrketräning här hemma. Det är situps, armhävningar (på knä) och en del olika övningar med hantlar för att träna upp armmusklerna och axlarna.

Har alltid varit ganska lat av mig även om jag vandrar mkt osv. så lite kondition och styrka tyckte jag mig ha. Men det var just vad jag hade, lite. När jag gör de olika övningarna känner jag hur det tar i muskler som jag knappt var medveten om att jag hade.

Det tog ett tag för mig att verkligen komma igång med träningen. Först gick jag enbart mina promenader. Men nu kör jag faktiskt lite styrketräning nästan varje dag. Ansträngande, oh ja. Fast det är även en skön känsla, vetskapen att jag faktiskt gör nåt.

Dröjer säkerligen ett tag till innan jag ser några större förändringar, men lite plattare mage tycker jag mig allt ha börjat få. Imorse hade jag t.o.m. träningsvärk och det gav en otrolig positiv psykisk kick!


Kommentarer
Postat av: Boktokig

Vad duktig du är!!!

2009-03-10 @ 18:03:23
URL: http://boktokig.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Boktokig: Tack så mycket! ^^

2009-03-10 @ 21:40:40
Postat av: Boktokig

Ja, håller med dig om Damernas dektektivbyrå. Den resan gillade jag med!!!

2009-03-11 @ 08:15:26
URL: http://boktokig.blogspot.com/
Postat av: Angelika V

Bra gjort!

2009-03-11 @ 11:10:54
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Angelika: Tackar tackar! :)

2009-03-11 @ 11:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0