Bokrecension - När natten är som mörkast


När natten är som mörkast

Britt Engdal


”När natten var som mörkast vaknade jag. Hastigt satte jag mig upp, ett iskallt vinddrag gick genom rummet. Jag var inte ensam. Någon stod vid min säng.”
Varje natt står hon vid Max sida, kvinnan i långa kjolar, lysande i mörkret. Hon nynnar på en melodi. Är hon ett spöke? Och vad vill hon?
13-årige Max får allt svårare att sova. Han som inte tror på spöken, varför är han då rädd?
I skolan har han grupparbete om släktforskning med Amanda, klassens sötaste tjej. En av Amandas släktingar är Lisa Kristina Larsdotter, en flicka som dödade sitt barn.
Max och Amanda försöker ta reda på varför. Kanske har Lisa Kristina något med spöket att göra?

En äkta rysare för yngre. Med en del kärleksinslag i bakgrunden.
Boken är lättläst och jag vill påstå att den passar lika bra för pojkar som flickor. Jag rekommenderar den för barn mellan sju och elva år.
Det är en härlig bok med lagom hög spänningsfaktor rakt igenom.

Betyg: ****

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Jag läste den just och tyckte jättemycket om den. Lite lagom läskig!

2009-11-16 @ 23:02:52
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0