Bokrecension - Spelar roll


Spelar roll

Hans Olsson


Johan Alexander går i nian. Han spelar basket och är populär hos tjejerna. Men under ytan kämpar han med sina egna tankar. För det är killar som intresserar honom, inte tjejer.
Hemma anar man ingenting. Alexander, som han kallas i hemmet, träffar tjejer och allt verkar vara ”som det ska”. Kompisarna märker heller ingenting, för dem är Johan, som han kallas av dem, killen som får alla tjejer. Den där killen alla tjejer vill ha och alla killar vill vara.

Jag hade nog lite för höga förväntningar på den här boken. Känns som om jag under hela tiden väntade på något som aldrig hände.
Men det är fortfarande en bra och välskriven berättelse. En känsloladdad, lite annorlunda kärlekshistoria. Jag tycker författaren lyckats bra med att bevisa att även om man har en annan sexuell läggning jämfört med andra så behöver inte det betyda att man är annorlunda och man kan ha minst lika svåra kärleksproblem.
Just pga. mina förväntningar på boken så har jag lite delad uppfattning om betyget. Men jag anser den i vilket fall som helst läsvärd. Den kan nog ge läsaren lite nya perspektiv.

Betyg: ***

Kommentarer
Postat av: hemliga prasselvännen

ett paket på väg

2009-10-03 @ 20:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0