Bokrecension - Glass Houses


Glass Houses

Rachel Caine


It’s a small college town filled with quirky characters. But when the sun goes down, the bad comes out. Because in Morganville, there is an evil that lurks in the darkest shadows – one that will spill out into the bright light of day.
Claire Danvers has had enough of her nightmarish dorm situation. The popular girls never let her forget just where she ranks on the school’s social scene: somewhere less than zero. And Claire really doesn’t have the right connections – to the undead who run the town.
When Claire heads of campus, the imposing old house where she finds a room may not be much better. Her new roommates don’t show many signs of life. But they’ll have Claire’s back when the town’s deepest secrets come crawling out, hungry for fresh blood…

Till en början kändes boken lite seg, jag hade svårt att få grepp om handlingen. Men sen blev den riktigt spännande och framåt slutet tycktes händelserna nästan byta av varandra.
Boken kunde gärna ha startat lite mer händelserikt, men när jag till slut kom in i den så var berättelsen fängslande och väldigt nervkittlande. Där fanns till och med ett litet uns av romantik, något jag verkligen inte hade räknat med men som passade in perfekt.
Sedan avslutades hela boken med en rejäl cliff hanger så att läsaren blir tvungen att fortsätta med nästa del i serien. Förutsatt att man vill veta hur det går så klart.
Gillar man vampyrer och spänning så rekommenderar jag er varmt att läsa den här boken.

Betyg: ****

Kommentarer
Postat av: Lotta

sv: Jo, det ska jag försöka. Är fortfarande sjuk, men tar det lugnt (har tråkigt det vill säga). Planerar att bli frisk till på fredag - om sen kroppen följer detta vet jag inte...



Kram

2009-09-16 @ 00:22:59
URL: http://deliquate.blogg.se/
Postat av: M i c k a

den där boken kanske man ska kolla upp då :D Jag håller på med johan ajvide lindqvist Människohamn (:

2009-09-16 @ 20:02:31
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: en bookaholics bekännelser

Har läst alla böcker som är utgivna i denna serie. Tycker att 1:an var ganska lovande, men därefter känns de repetitiva. Läs hellre Rachel Caines Weather Warden serie i så fall.

2009-10-01 @ 00:51:09
URL: http://metrobloggen.se/bookaholic
Postat av: Snöfrid

Micka: Gör det! Så får jag ta och läsa Människohamn ^^



Bookaholic: Okej, tack för varningen. Dock har jag börjat på en serie vill jag läsa ut den. :P Men jag ska absolut kolla upp Weather Warden! Så får denna vänta ett tag.

2009-10-01 @ 16:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0