Bokfrågornas ABC - del 5

Bokstaven E:

1. En Evergreen är en sång som är tidlös och ständigt aktuell. Vilka böcker skulle du kategorisera som evergreens?
Svår fråga… jag kommer ärligt talat inte på någon. Vet dock att jag pratade om en bok i gymnasiet som jag tyckte stämde in exakt på en evergreen, men minns den inte.

2. Vilka länder i Europa läser du flest böcker från? Finns det något land du aldrig läst en bok från?
Länder där författarna kommer ifrån? I så fall är nog England det land som jag läser flest böcker ifrån. Sen vet jag inte, håller inte så stor koll på varifrån de kommer.
Då jag som sagt inte har någon direkt koll på varifrån författarna/böckerna kommer så är jag inte säker på vilket land jag inte läst något från. Kanske Spanien?

3. Vilka är dina europeiska favoritförfattare?
Har inga direkta favoriter då det hela tiden dyker upp nya osv. Men två jag ändå håller väldigt högt är J.K. Rowling och Alexander McCall Smith.

4. Jag har just varit i Egypten. Berätta om en bok som har anknytning dit.
Jag tror inte jag har läst någon bok ännu med anknytning dit.


Originalet hittas hos Lilla O som vanligt.


Kommentarer
Postat av: Ermin

Hej, vilken rolig blogg du har=)



Mvh Ermin

svenskabloggar.topplista.com

2010-01-31 @ 17:19:05
URL: http://bloggwork.com
Postat av: Snöfrid

Ermin: Tack ^^ välkommen hit!

2010-01-31 @ 17:23:52
URL: http://fantasy03.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0