Pirates som bok?

Precis varit och sett senaste Pirates of the Caribbean. Jag gillade den, underhållande. Dock inte lika bra som första filmen - men så är det väl nästan jämt? Både i filmens som i litteraturens värld.

En sak som jag kom att tänka på när jag satt där i biosalongen var om Pirates of the Caribbean skulle göra sig lika bra i bokform. Vad tror ni? Med rätt författare så tror jag att det skulle kunna gå. Jag skulle absolut ge böckerna en chans om så vore. Fast risken vore nog att man gick miste om en hel del, så som Jack Sparrows charmiga utstrålning.
Aja, det var bara en tanke!


På tal om böcker så var jag inne i en bokhandel precis innan filmen där jag fann Udda av Sara Lövestam! Som jag har letat och så lycklig jag blev! Boken (som pocket) är numera definitivt slut hos adlibris och killen i bokhandeln talade om för mig att den varit väldigt populär hos dem också. Ska bli kul att äntligen få läsa den!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Disney har faktiskt också gett ut Pirates-böcker (barnböcker av Rob Kidd). Kan de tjäna några extra kronor på en berättelse så tar de chansen. ;)

2011-06-05 @ 00:59:03
URL: http://www.bokblomma.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0