Värdar från andra världar och lite zombieromantik

Idag var jag och såg The Host. Måste säga att den var faktiskt bättre än jag förväntat mig. Tyckte verkligen om filmen, den var välgjord och fängslande. Fick förresten påpekat för mig av min gästbloggare, Snowstorm, att de där små vita värdarna påminner om de där små sakerna i Avatar.
När jag var liten brukade min pappa säga att det gick att se på godispåsen hur bra filmen var - ju mindre godis som var kvar desto sämre var filmen.
 
Nästan hela godispåsen var kvar efter filmen idag.
 
Jag måste absolut läsa boken nu! Men först har jag några andra böcker att läsa ut och recensera. Berättelser från Engelsfors ligger på skrivbordet och väntar på att recenseras. Sen har jag även beställt Warm Bodies av Isaac Marion. Den boken hade jag inte hört talas om förrän jag såg filmtrailern och fick veta att även denna var baserad på en bok. Lät ju väldigt annorlunda och spännande med zombieromantik, tänkte jag, och bestämde mig således för att införskaffa titeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0