Dracula (seriealbum) av Bram Stoker

Dracula (seriealbum)
Bram Stoker & Staz Johnson


Advokaten Jonathan Harkers affärsresa till Transsylvanien förvandlas till en mardröm när hans klient, greve Dracula, vägrar låta honom åka hem igen. Till slut lyckas han ändå fly och återförenas med sin älskade fästmö Mina i England. Men Dracula har inte gett upp, och med professor van Helsings hjälp börjar nu en kamp för att förgöra greven och hans odöda följeslagare en gång för alla.

Bram Stokers klassiska Dracula, men i seriealbum ritad av Staz Johnson som visat sig vara väldigt skicklig med pennan.
Det är snyggt och rent. Jag gillar verkligen hur tecknaren har lyckats fånga detaljerna samt hur han fått fram alla känslorna i karaktärernas ansiktsutdrag och kroppsspråk. Det var inte mindre spännande för att berättelsen var omgjord till serieform och om man gillar serier och vampyrer så tycker jag absolut den här är värd att läsa.
Där var självklart en dialog, men det som fångade mitt tycke var nog hur han ritat in flera av breven som faktiska brev. Det var roligt som läsare och gav en genuin känsla när man läste.

Betyg: ****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0