Hollywood Girls Club av Maggie Marr

Hollywood Girls Club
Maggie Marr


Jessica är überagenten med de hetaste och mest krävande klienterna, känd för att inte backa i någon förhandling men som lever i ett kärlekslöst förhållande. Celeste, den mest lysande stjärnan på filmduken och kvinnan alla män drömmer om, utom kanske just hennes egen man som lämnat henne för en ny ung skådespelerska. Lydia är producenten med den magiska touchen som lyckas med allt hon företar sig, tills den dag det nya projektet stoppas och nästan rinner henne ur händerna. Tillsammans med den naiva manusförfattaren Mary Anne kämpar de för att nå sina mål och för att hålla sig kvar på Hollywoods A-lista.

Det här är verkligen inte min typ av bok. Den är så långt ifrån vad jag egentligen föredrar att läsa. Men tack vare att jag fick den i handen – och, måste jag erkänna, det faktum att den utspelar sig i min drömstad Los Angeles – så började jag ändå läsa den och jag är verkligen glad att jag gjorde det.
Storyn är konstant underhållande med en salig blandning av dramatiska utbrott, otrohetsaffärer och diverse andra intriger man kan tänka sig utspelar sig både under och över ytan i Hollywood.
Boken blev en underbar avkoppling från verkligheten. Det enda jag sörjer med den är uppföljarna inte finns utgivna på svenska.

Betyg: *****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0