Fantasyklubben - mars 08

Beslöt mig för någon månad sen att jag skulle gå med i Fantasyklubben. Idag fick jag min välkomstbok och dessutom första boken (för förra månaden). Jippi! Har dessutom fått en svart sportbag, storleken är väl ungefär hälften så stor som en "normal" sportbag. Perfekt att ha med, flera fack där du bl.a. kan få ner ett par böcker.
Böckerna jag fick kommer här:

Sökaren av Terry Goodkind
första delen i Sanningens svärd.
Baksidetext: Den onde Mörken Rahl söker med hjälp av Ordens tre skrin att skaffa sig oinskränkt makt. Rahl har släppt loss så våldsamma krafter att de kan ödelägga allt, men han vill hellre låta världen gå under än att misslyckas. Den ende som kan stoppa honom är vägvisaren Rickard Skiffer som plötsligt tvingas lämna sin enkla tillvaro i Västland och kastas in i en värld fylld av motsättningar. Motsträvigt accepterar Rickard sin nya roll som Sökaren, sanningens och frihetens förkämpe i en värld där mörkrets och ondskans makter hotar att ta herraväldet. Tillsammans med sin gamle vän Zedd och den gåtfulla flickan Kahlan beger sig Rickard till Midland. Där väntar oerhörda utmaningar som ingen av dem ännu kan ana innebörden av.

Yngre gudar
av David & Leigh Eddings
fjärde och sista delen i Drömmarna.
Baksidetext: Tre gånger har överste Narasans legosoldater och kapten Sorgan Kroknäbbs pirater besegrat Vlaghs blodtörstiga tjänare. Med naturens hjälp och sin egen uppfinningsrikedom har gudar och människor lyckats hejda insektsvarelsernas försök att erövra världen. Nu väntar den fjärde och avgörande striden. Men samtidigt som Vlagh rustar för storkrig växer konflikterna mellan gudar och människor. Det kommer att krävas inte bara styrka, utan också list, för att övervinna både inbördes stridigheter och Vlaghs förkrossande övertag. Och slutligen kommer kanske människor och gudar ändå inte att räcka till. För vad kan några tusen legosoldater och pirater åstadkomma mot miljoner insektskrigare som är beväpnade till tänderna? I den heliga Aracias rike förbereds ett krig på två fronter, men ligger segerns hemlighet gömd på annat håll? Måste kanske självaste Vlagh, ondskans centrum och källa, besegras?

Jag kan knappt vänta tills jag får sätta tänderna i dessa böcker. Jag vill läsa dem NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0