Långsamt och Hemligt

Häromdagen sa jag till min kompis; "Om jag börjar i en ny bok igen innan jag har läst ut nån av de böcker jag redan håller på i, lova att du slår mig."

Jag fick det enkla svaret; "Ja."

Visst är det härligt när man kan lita på sina vänner. ^^

Men ärligt, jag har alltid läst flera böcker på en gång. Har aldrig haft några problem att hålla isär dem, inte ens den gången jag läste i hela 19 böcker samtidigt. Men jag märker en annan negativ sida av det. Det tar för lång tid att läsa ut en bok.

Jag som redan läser ganska långsamt. Blir dessutom inte så mkt sträckläsning, alltid nåt som kommer emellan eller stör tycks det som.

Nu har jag iaf riktat in mig på att läsa ut Vingklippt ängel och Harry Potter och Dödsrelikerna. När det är gjort har kanske det första paketet från den person som är min hemliga bokvän kommit och isf får de övriga sex böckerna läggas på hög. Jag har bestämt mig för att ge min fulla tillit till denna person och dennas val av böcker. Sen får jag bara hoppas att min egen hemliga bokvän hyser tro på mig. Jag har ju trots allt aldrig medverkat i nåt liknande förut, är väldigt nervös gällande vad jag ska köpa. Tänk om det blir fel..? o.O


Kommentarer
Postat av: Ann

Jösses, 19 böcker samtidigt, det funkar inte här. Jag håller mig till en i taget och så snart den är utläst blir det en ny. Men det är sannerligen en bra förmåga att kunna hålla ihop storyn eller rättare sagt isär den när det finns så många på gång.

2008-08-30 @ 20:57:17
URL: http://annbookworm.wordpress.com/
Postat av: Snöfrid

Ann: Jo, jag har ju en fördel med att kunna hålla isär allt. :) Fast går som sagt lite för långsamt när jag läser så många böcker. Lyckas inte läsa ut nån...

2008-09-02 @ 15:36:58
Postat av: Hemlig bokvän

Oj, nu blev jag nervös. Full tillit... det är ett stort ansvar. Första paketet är snart postat sen hoppas jag att du skriver några rader om det så jag vet hur jag kan göra det ännu bättre till nästa gång.

2008-09-02 @ 20:00:32
Postat av: snowflake

Herregud, 19 böcker! Du måste ha en mycket välsorterad hjärna!

2008-09-12 @ 16:04:21
URL: http://snowflakesinrain.wordpress.com/
Postat av: Snöfrid

snowflake: Hehe. Vet inte om det där med välsorterad hjärna, är rätt snurrig av mig. ^^

2008-09-12 @ 16:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0