Bokkedjan: en favoritbok

Hans på bloggen Du är vad du läser har precis startat Bokkedjan och självklart måste jag hänga på!

På ödets vingar av Julia Sandström är min tillfälliga favoritbok. Huvudpersonen i denna bok har ett par kraftiga vingar, vilka drar mina tankar till… drakar!
Eragon av Christopher Paolini. Jag har hittills enbart sett filmen, men detta ska bli ändring på nästa år! Både del ett och två står i min bokhylla och väntar på att bli lästa. Huvudpersonen i dessa böcker har inga egna vingar men han är en drakryttare, som får mig att tänka på… drakväktare!
Drakväktare av Andreas Roman är en spännande fantasy som utspelar sig i Mundana, kanske mer känd från rollspel. I denna bok vävs flera olika personers öden samman av ett flertal incidenter, på tal om incidenter… otur!
Klicka här (för att se hur jag överlevde sjuan) av Denise Vega. Den senaste boken jag läste och här får man följa Erin som verkligen har stor otur. Hon får nämligen sina innersta tankar publicerade på skolans intranät!

Ja, detta var min flummiga bokkedja. Helskoj idé detta, är definitivt med nästa gång igen!

Kommentarer
Postat av: c@trin

HoHoHo - Merry Christmas - God Jul - HoHoHo

2008-12-24 @ 01:40:10
Postat av: Lotta Fröjd

GOD JUL!!



Kram

2008-12-24 @ 16:10:28
URL: http://deliquate.blogg.se/
Postat av: Jennifer

GOD JUL :D:D:D:D

2008-12-24 @ 23:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0