Dagens händelser

Jag är ganska tragisk när det kommer till bra rubriker, jag vet. Men det är faktiskt himla svårt!

 

För att starta med det trevligaste så fick jag paket idag! Julklapp(ar) från Lotta, tack så mkt! :)

 

Jag var väldigt av och an om jag skulle öppna paketen eller vänta... ni ser resultatet. ^^

Fick två tatoos, en magnet, en film Trainspotting vilken jag ej har sett tidigare, ett paket tuggummi, två godisbitar (cocos från en twistpåse, hur visste du att jag gillar dem? Det har jag väl aldrig nämnt?) och ett fint julkort. Godisbitarna saknas på den andra bilden av den enkla anledningen att jag åt upp dem medan jag funderade över öppnandet av övriga paket. *s*

 

Dagen startades annars med att jag gick upp, borstade tänderna (blev jättelycklig över ovanstående paket) och åt "frukost". En chokladbit ur min kalender och ett glas saft med en huvudvärkstablett som tilltugg. Smaskens...

Sen bar det av till fruktans näste! Tandläkaren! *gulp* Hade ett hål kvar att laga. Det visade sig till råga på allt vara större än det förra. Om nån av er tänker "jaja, tandläkaren är ju faktiskt inte såå farligt" eller "men efter bedövningen är det ju lugnt" så har jag nåt att tala om för er;

1. Jag har tandläkarskräck!

2. Jag har fobi för sprutor!

3. Jag har väldigt låg smärttröskel!

Sammanfattning: Jag tar ingen bedövning då detta gör mkt ondare (för mig) än att bara laga hålet.

Ni kan nog tänka er känslan när han borrade rakt in i en nerv... nej, jag skrek inte. Men jag klöste nästan sönder stolen.

Paketet från Lotta var en underbar sak att se fram emot när man satt i den där stolen.

 

För att gå över till nåt annat roligt så läste jag ut en bok i natt. Tyvärr inte Krigarhjärta, den är lite för tung för att jag ska kunna ligga på rygg och läsa. Men recension kommer på den! Snart!

Nu läste jag en lätt ungdomsbok. Rolig. Lägger upp recension på den imorgon.

Ett av mina nyårslöften blir att recensera mina böcker snabbare, är ju ganska seg ibland. Men det lovar jag att det ska bli ändring på framöver. Ska även bli lite mer böcker lästa nästa år och förhoppningsvis inte läsa såå många böcker på en gång.


Kommentarer
Postat av: Lotta Fröjd

Kul att du gillade det :D



Filmen är en av mina favoriter (handlar dock om något jag inte gillar: droger) och är helt ny. Jag köpte den till mig själv och då jag av någon underlig anledning alltid sliter av plasten så fort jag får hem filmerna så är tyvärr inte inplastad. Ett par veckor efter att jag köpt den så skaffade jag steelbook utgåvan (samlare ^^) och tänke egentligen lotta ut den "gamla" på bloggen, men det är roligare att skicka den till dig. ^o^



Twist cocos slängde jag med eftersom jag vet att du gillar Bounty - vilket stod någonstans i bloggen. Trot det eller ej, men jag läser faktiskt din blogg då och då :P Själv är jag inte så förtjust i cocos...



Tänkte skicka julkortet separat, men hade bara 4 frimärken kvar. Väldigt passande med en grisrosa version av mig på kortet, eller hur. hehe

2008-12-19 @ 00:19:16
URL: http://deliquate.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Lotta: Gör inget att den inte var inplastad, det är ju ändå bara ivägen när man ska titta på filmen.

Åha, det menar du inte? Läser du verkligen min blogg? ;P Vilken chock!

Tack iaf igen, gillade verkligen julklappen! o(^w^)o

Å jättegulligt julkort, du passar i rosa. ;D

2008-12-19 @ 14:48:35
Postat av: catrin

kul med tidigaga paket, du blir hela tiden bortskämd verkar det som :). filmen kan jag bara säga som så om att den är skitbra!!

2008-12-21 @ 12:01:52
Postat av: Snöfrid

catrin: Jupp, superkul! ^x^ Måste sätta mig och titta på filmen så fort jag får tid över.

2008-12-21 @ 18:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0