Göteborg, klappar och andra hemskheter

Har varken haft ork eller tid att blogga i helgen, så här kommer ett lite längre och på vissa punkter lite sent inlägg.

 

I fredags fick jag ett paket från Science Fiction Bokhandeln, innehållande ett par julklappar. Tänker därför inte tala om exakt vad det innehöll. Fick även ett betydligt större paket. Avsändare WWF. Så nu ska folk få sina beställningar och jag mina pengar. *s*

Det jag inte var beredd på var att det även kom ett kuvert från Library Lovers till lilla mig! Jag kunde först inte minnas att jag hade gjort nån beställning från dem och tänkte "nej, nu har jag tryckt på fel knapp!" Men så var det visst inte. I kuvertet låg nämligen ett vykort (plus lite andra prylar, se bilden) med texten Grattis! Du vann i utlottningen på vår hemsida. Vilken rolig överraskning!

 

 

 

 

I lördags var jag och mina föräldrar i Göteborg, Liseberg, på julmarknad. Vi kom ner runt ett nån gång, blev en aning försenade därför att folk som skulle bli upphämtade inte var på plats. De väntade på helt andra platser. Men ingen hade tydligen nämt denna ändring för chaufören som då blev tvungen att stå och vänta in dem... Men väl nere var det jätteroligt! Först gick vi och åt, kinamat blev det. Sedan gick jag och mina föräldrar en stund på stan. Jag lyckades övertyga dem att jag skulle få gå till Shock. Det måste jag säga, vilken stor butik för alternativ stil! Mycket större än nån av de jag varit inne i tidigare! Dit måste jag åka igen och då ska jag ha med mig pengar så att jag kan shoppa ordentligt. Fick ett par småsaker av morsan nu. Strumpbyxor i svart med vita fladdermöss på, svettband röd/svart randiga med texten Emily och Get lost, en t-shirt med en helhäftig dödskalle på och sen även ett par saker som jag försöker glömma bort (ska få dem i julklapp).

På Liseberg köpte jag faktiskt ingenting. Det var så enormt mycket folk att man knappt kunde röra sig därinne. Morsan hade väldigt trevligt. Men farsan och jag gick nog mest och muttrade över alla irriterande människor. *s* Han och jag startade en diskution ifall två tjejer som går hand i hand måste vara lesbiska. Han kom med argument för och jag med argument emot. Fast diskutionen fick ett ganska lustigt slut när morsan kom med en väldigt skum kommentar mot mig... -.-

 

Idag händer däremot inget roligt. Har en tid hos tandläkaren, har ett hål med provisorisk fyllning som måste lagas klart. Jag avskyr tandläkare och jag har extrem fobi för sprutor... hoppas inte det gör ont. Låg smärttröskel... Nej, jag ska nog ta och borsta tänderna så jag har det klart iaf. Sen får jag väl försöka tänka på nåt roligt en stund. Håll tummarna för att det går bra är ni snälla!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas det gick bra hos tandläkaren och att det inte gjorde för ont.



Åh, vad handlade du på sfbok? Jättespännande! Maila gärna... :D

När du orkar och har tid så kan du väl lägga ut/skicka fler bilder? Det är så kul att se! ^o^



Kram

2008-12-09 @ 19:12:40
URL: http://deliquate.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Lotta: Bilder skickade! ;D

Det gick bra hos tandläkaren... förutom att han borrade mig i tandköttet och det gjorde verkligen ont. o(T_T)o

kram

2008-12-10 @ 16:54:12
Postat av: Angelika V

Kul du har haft :)

Hoppas det gick bra hos tandläkaren, har själv enorm fobi för de där människorna!

2008-12-10 @ 21:28:46
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0