Vad ska jag skriva?

Ser att denna blogg int riktigt går lika bra som jag hoppades. Men som sagt är jag ny på att blogga och det var mkt svårare än jag trodde att blogga om ett specifikt ämne. Särskilt fantasy visade sig, för mig, vara ganska klurigt att komma på nåt att skriva. Jag är int fullt säker på vad jag kan skriva och vad ni vill läsa om. Känns lite knäppt när man är ett fantasyfreak att int kunna komma på nåt vettigt att skriva i ämnet. *skäms*
Men okej. Kan ju ställa lite frågor, men ni måste då oxå svara på dem. ;)

Vad är det första du tänker på när du hör ordet "fantasy"?

Var går gränsen mellan fantasy och science fiction? Går det att sätta en riktig gräns?

Vilken bok läser du just nu och vad du tycker du om den?

Gör sig fantasy bäst på film eller i bokform? Varför?

Finns det musik som kan räknas te denna genre?

Sist men int minst, är det nåt jag bara måste skriva om? Kanske lite bokrecensioner?

Skriv så långa svar ni vill och om det är nåt mer som bara måste läggas te så visst, alla idéer och tankar är varmt välkomna. Som sagt, denna blogg är tillägnad alla fantasyfreakz. Det var int meningen att bara jag skulle skriva här. Visst ni kan int skriva inlägg, men vill ni att jag ska skriva ett inlägg om nåt särskilt så ska jag göra mitt bästa för att uppfylla era önskemål och ni kan ju alltid kommentera. Kan ju föra "debatter" med hjälp av kommentarerna. *s*

Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej där!

Jag har faktiskt aldrig läst fantasy, så jag vill jättegärna att du skriver några bokrecensioner.
Kanske kan du även berätta lite om varför du gillar fantasy?

Kul att du länkar till mig :-)

Jag ska läsa igenom ditt arkiv och ordna en länk till dig; det finns gott om folk som kommer att vilja läsa det du skriver.

2008-01-29 @ 16:57:06
URL: http://marremakro.blogspot.com
Postat av: Snöfrid

Marianne:
Har snart läst ut Magikerns lärling så lovar att recensera den då.
Varför jag gillar fantasy, svår fråga måste jag erkänna. Men fantasy ger mig en chans att fly verkligheten och allt runt omkring mig. Det är spännande och fascinerande att få läsa om alver, magi, drakar m.m. Inget vidare på att förklara men hoppas du förstod vad jag menade.
Roligt att du länkar tbx. :)

2008-01-29 @ 17:34:10
Postat av: Pi

Att blogga är svårare än vad man kan tro. Men det enda tips jag kan ge dig är att skriva om saker som intresserar just dig. Vad det än är. Långt eller kort, smart eller dumt. Det spelar mindre roll. Så länge DU har roligt när du skriver.

Jag tycker inte att det alltid finns någon klar linje mellan SF och Fantasy. Men lite förenklat så tycker jag:
svärd+magi=fantasy
laser+framtid=SF

Jag läser också fantasy för att fly verkligheten ibland. Allra helst när jag har svårt att somna.

Just nu läser jag Bärnstenskikaren som nog måste räknas som fantasy. Den är ganska mysig. Sedan läser jag 3-4 andra böcker också. Men de har inget med fantasy att göra.

2008-01-30 @ 09:44:35
URL: http://gemen.blogg.se
Postat av: Snöfrid

Pi:
Tack så mkt för tipsen!
Ska tänka på det när jag skriver. :)

2008-01-30 @ 10:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0