Hästmannen

Tittar just nu på Hästmannen på TV2. Jisses, vilken flummig gammal gubbe! Han är ju helhärlig, såå himla häftig! Han bor ensam i Småland och lever det gamla hederliga bondelivet. Inga maskiner och moderniteter. Han kör med kraftiga arbetshästar, mjölkar kossan direkt i hagen med en spann och sover i kökssoffan. Hans liv är vad jag brukar kalla för livet förr i tiden.
Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva honom, om ni tittar på det så förstår ni. Men en häftig gammal smålänning det är han! Han har min fulla respekt!

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Har bara sett reklam och hört talas om honom, men såg inte programmet.. är dock väldigt imponerad av att han lyckats leva så där utan att omvärlden har tryckt på och gjort det alltför jobbigt för honom.

Skulle ju va kul om fler kunde leva på samma sätt :)

2008-07-07 @ 19:21:48
URL: http://vaala.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Angelika: Verkligen, fast undrar hur många som skulle klara sig utan alla moderniteter...

Slog mig hur roligt det skulle vara att träffa honom ^^ fast det kommer väl aldrig att hända tyvärr :P

2008-07-08 @ 20:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0