Bokrecension - Drömkillen



Drömkillen
Elizabeth Chandler


Carly letar efter den perfekte killen... åt någon annan! Om hennes plan fungerar kommer hennes bästa kompis, den flirtiga Heather, att sluta stjäla Carlys killar. Carly tänker fixa en riktig snygging åt Heather och sedan skaffa sig en själv.
Den rolige, sportige Jack borde passa Heather som handen i handsken, anser Carly. Men så fort hon ser dem tillsammans inser Carly att hon har gjort sitt livs misstag. Ska hon hjälpa sin kompis att behålla killen med stort K... Eller ska hon stjäla honom mitt framför näsan på henne?

Bra bok. Rolig och välskriven. En definitiv skämsbok för mig, aldrig att jag skulle visa mig ute läsande den här! Sträckläste den igår, tog mig omkring 4 timmar. Min första tanke var "jag kommer få mardrömmar..." medan min tanke när jag la ifrån mig den var "kunde den inte varit längre?".
Carly, en i viss mån naiv tjej som är för snäll för sitt eget bästa när det kommer till bästa kompisen. Jack, killen med det underbara leendet som varenda tjej vill ha. Heather, tjejen med den perfekta kroppen som får vilken kille hon pekar på.
Trots att man ganska snabbt kunde lista ut vad som skulle hända så var den väldigt rolig att läsa och alla lustiga intriger gjorde den spännande. Inte precis min typ av bok, men jag kunde inte lägga ifrån mig den. Var helt enkelt tvungen att läsa ut den. Om man gillar romantik på en lugn nivå så rekommenderar jag boken. Åldern på personerna i boken ligger runt 19. Inga småbarn alltså. Kan läsas av så väl 13 åringar som 40 åringar enligt min synpunkt.

Betyg: ****

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0