Vampyrer och vattenskräck

Jag har precis börjat läsa ...och himlen var oskyldigt blå av Charlotta Ölander.
Det är nog den första bok som lyckats skrämma mig så kraftigt och så snabbt. När hon berättar om första och andra vågen, hennes rädsla och hur vattnet bara fortsatte stiga. Man måste nog ha upplevt detta för att verkligen förstå. Men jag kan ändå känna igen delar av hennes rädsla. Boken får mig att minnas ett av mina läskigaste minnen.
Jag kom att tänka på den gången min familj och en kompis familj var och badade i en sjö. Där fanns en brygga och innanför den var det ganska grunt, även att det precis intill bryggan var över en och en halv meter djupt och detta var djupare än jag var lång. Jag satt på en uppblåsbar krokodil minns jag. Sen, av nån anledning som jag inte kan minnas, ramlade jag plötsligt av den. På nåt sätt lyckades jag få tag om bryggan med fingrarna. När jag inte kunde hitta botten med fötterna fick jag panik, om jag släppte skulle jag drunkna. Min kompis försökte hjälpa mig upp och till slut fick jag även hjälp av en farsa till en annan tjej som var där. När jag läser Charlottas ord så påminde det mig om hur rädd jag var. Jag vägrar fortfarande gå i djupare än till midjan. Det måste vara hemskt, det som hon upplevde. Jag hoppas verkligen att jag själv aldrig behöver uppleva en sån sak.
Mina föräldrar säger att jag är psykiskt stark och jag antar att det var det som gjorde att jag orkade hålla i mig så länge i bryggan med bara fingrarna. Jag vägrade helt enkelt släppa taget.

På tal om skräck, Twilight har ju premiär idag! Men jag ska inte gå och se den förrän på tisdag. Det är så tråkigt att gå själv så jag har lyckats övertala farsan att hänga med. ;) Så på tisdag får jag äntligen frossa i härliga vampyrer på vita duken!

Kommentarer
Postat av: Banan

Åh den filmen var riktigt bra, jag skulle lätt kunnat se den igen med dig! Fast farsor kan vara ganska bra sällskap de också :D

2008-11-21 @ 14:50:16
URL: http://finnenbanan.blogg.se/
Postat av: Angelika V

Usch, hemskt med sådana känslor. Själv älskar vatten, men om jag inte bottnar eller kan se bottnen så inbillar jag mig att en massa monster ska dra ner mig i djupet, vet inte varifrån jag har fått dessa bilder ifrån..



mm, tråkigt att gå själv, vet att när sista starwars-filmen gick hade jag ingen att gå med, så mamma följde med mig fastän hon avskyr starwars-filmerna :D

2008-11-21 @ 17:57:54
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Föräldrar är bra att ha när man ska gå på bio. ;D



Angelika: Jo, det är väl rätt läskigt i allmänhet att inte veta säkert. Om man inte ser bottnen så går det ju inte att säga säkert vad som finns där.

2008-11-21 @ 18:43:12
Postat av: Lotta Fröjd

Läskigt. Jag är själv livrädd för att kvävas eller drunkna - höll på att göra det då jag var 3-4 år. Det var innan jag hade lärt mig simma och hände då jag glömde min simring när jag skulle bada i vår pool (på vårt föredetta landställe). Jag sjönk som en sten ner till botten, men som tur var så kom jag på att studsa mig upp till poolstegen - var bara under vatten i 10 sekunder. Smart redan då... :P



Sen så har vi Twilight: http://deliquate.blogg.se/manekineko/2008/november/twilight.html



Sammanträffanden som vanligt ;)



Kram

2008-11-21 @ 19:15:46
URL: http://deliquate.blogg.se/manekineko
Postat av: Snöfrid

Lotta: Haha, ja det var ett smart drag! ;D

2008-11-21 @ 19:39:37
Postat av: www.tingelig.blogspot.com

Vet ikke om jeg tør å se Twilight?

2008-12-17 @ 22:13:27
URL: http://www.tingelig.blogspot.com
Postat av: Snöfrid

tingelig: Den är inte läskig, jag lovar. o(^x^)o Jättefin kärlekshistoria! :)

2008-12-18 @ 15:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0