Bokrecension - Knappt lovlig


Knappt lovlig

Katarina von Bredow



För asfaltsblomman Hanna är familjens flytt ut på landet en total katastrof. Hon måste åka skolbuss och det blir svårt att stanna i stan om kvällarna. Inte blir det bättre av att bästisen Linn fullkomligt pyser av förakt inför landsbygden.

Men så träffar Hanna Arild.

Det är alldeles omöjligt förstås. Han är mycket äldre än hon. Och dessutom grisbonde. Linn skulle få spader! Men Hanna kan inte låta bli.

Det går bara inte. Fast hur ska hon få Arild att upptäcka en 15-årig tjej från stan?


Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera den här recensionen. Det är en lättsam blandning av vardagsproblem och tonårskärlek. Lite annorlunda jämfört med andra romansböcker då den tar upp en kärlek som många vuxna inte anser "riktig".

Men jag sträckläste denna bok och älskade den. Kommer definitivt läsa mer av författarinnans böcker. Det är roligt att hon tar upp en sådan tonårsförälskelse och får den att låta så självklar. Tror det finns en hel del tjejer som kan känna igen sig i Hannas situation.

Vill varmt rekommendera den till alla tonårstjejer därute. Inget tvång att gilla romansböcker för att tycka om den här.


Betyg: ****


Kommentarer
Postat av: Vixxtoria

Jag gillar också Bredow. I princip allt hon skrivit, faktiskt. Hon lyckas ofta skruva till det på ett sätt som gör historien lite mer läsvärd, och dessutom skriver hon så fint också. Min favorit är nog Syskonkärlek (om ett incestuöst förhållande mellan en syster och bror). Rekommenderas, om du inte läst den!

Postat av: Snöfrid

Vixxtoria: Visst gör hon, hennes språk är mysigt på nåt sätt. ^^ Syskonkärlek får bli nästa bok att läsa av henne då! Tack för tipset :)

2009-08-20 @ 17:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0