Försenad söndagsenkät

Bättre sent än aldrig, här är ytterligare en liten söndagsenkät från Snowflake.


En författare som är värd mer uppmärksamhet:

MaryJanice Davidson

  

En överskattad författare:

Jean M. Auel

  

En lyckad filmatisering:

Damernas detektivbyrå

  

En lyckad TV-serie:

Mumin

  

En bok jag lärt mig något av:

Den otroliga vandringen av

  

En må bra-bok:

Har faktiskt ingen aning om jag har läst någon... är inte fullt på det klara med vad som räknas dit heller för att vara ärlig

  

En bok jag gärna ger bort till ett barn:

Skurken i datorn av Margaret Mahy

  

Av författarna som kommer till Internationella Författarscen i höst är jag mest nyfiken på:

Ärligt talat, ingen av dem väcker min nyfikenhet


Kommentarer
Postat av: snowflake

Min definition på en må bra-bok är en bok du läser om och om igen, för att pigga upp dig när livet känns hårt. Som en trygg filt. :-)

2009-08-13 @ 11:16:17
URL: http://snowflakesinrain.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0